تبلیغات

اسلاید شو

مدیریت تکنولوژی - مطالب بهمن 1397

راه‌های کاهش تاثیر امواج تلفن همراه

پنجشنبه 18 بهمن 1397 06:46 ب.ظنویسنده : محمد صادق زرگری ، دکترای مدیریت اجرایی

 

1- کاهش مدت مکالمه

تحقیقات نشان می‌دهد که مکالمه‌ی بیش از دو دقیقه با تلفن همراه، سیستم پیام رسانی مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش تاثیر امواج تلفن همراه کاهش مدت مکالمه است.

2- تماس کودکان فقط در موارد ضروری

اختصاص تلفن همراه شخصی برای کودکان امری مردود و بسیار خطرناک است زیرا تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مغز کودکان 5 برابر بیشتر از افراد بالغ است. بنابراین، کودکان جز در موارد ضرورت نباید با تبفن همراه صحبت کنند.

3- تلفن همراه را در جیب شلوار نگذارید

تلفن همراه را در جیب شلوار قرار ندهید زیرا بافت‌های پایین‌تنه‌ی بدن بیشتر از بافت‌های سر و صورت، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌بینند. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می‌دهند به‌طور چشمگیری بیشتر از سایرین در معرض عقیم شدن قرار دارند.

4- تا برقراری تماس صبر کنید

هنگام تلاش برای تماس، اجازه دهید ابتدا تماس به‌طور کامل برقرار شود و سپس گوشی را روی گوش قرار دهید. این عمل باعث کاهش مواجهه با امواج می‌شود.

5- از کاور فلزی استفاده نکنید

برای گوشی کاور فلزی نخرید زیرا این پوشش‌های فلزی تاثیر امواج را تشدید کرده و در نتیجه موجب آسیب بیشتری می‌شوند. استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی نیز بسیار خطرناک است.

6- میزان ضریب جذب پایین

هنگام خرید، از میزان ضریب جذب تلفن همراه مورد نظر مطلع شوید. میزان پایین تر SAR نشان دهنده ی امنیت بیشتر تلفن همراه است.

7- استفاده از هدست

برای جلوگیری از نفوذ مستقیم امواج به مغز هنگام مکالمه با تلفن همراه، بهتر است از یک هدست یا هنذزفری با سیم استفاده کنید.

8- استفاده از حالت بلندگو

هنگام برقراری تماس، تلفن را در حالت بلندگو قرار دهید و تا حد امکان آن را از بدن فاصله دهید. افزایش فاصله، باعث کاهش میزان شدت امواج الکترومغناطیس می‌شود.

9- دستتان را روی آنتن موبایل نگذارید

این کار باعث افزایش میزان جذب امواج توسط مغز می‌شود.

10- داخل منزل

هنگام خواب، تلفن همراه را از خود دور کنید. همچنین در حالت آنتن‌دهی بالای موبایل در محل سکونت یا محل کار و داشتن علائمی نظیر سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم کیفیت خواب خوب مثل بی‌خوابی یا کابوس، سوزش چشم، فشار خون بالا و یا حالت گُر گرفتگی، اضطراب و دلهره، تپش نامنظم قلب، استرس و پرخاشگری به احتمال زیاد در معرض امواج قوی الکترومغناطیس قرار دارید. بهتر است نسبت به استفاده از روش‌های محافظتی اقدام کنید.

11- دوران بارداری

امواج الکترومغناطیس باعث آسیب جدی در جنین و اختلالات DNA می‌شود. پیشنهاد می‌شود خانم‌های باردار از تلفن همراه دوری کنند. قرارگیری موبایل بر روی قلب باعث ایجاد اختلال و بی‌نظمی در ضربان قلب شده و در بلند مدت می‌تواند اثرات مخربی بر نظم قلب به جا بگذارد.

12- بیمارستان

استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک است. سازمان جهانی بهداشت یک سری وسایل و تجهیزات پزشکی را مشخص کرده است که موبایل و سیستم‌های بی‌سیم از فواصل نزدیک می‌تواند روی آن‌ها تأثیر بد بگذارد.

13- موبایل و استفاده از اینترنت

اتصال به اینترنت موبایل، امواج الکترومغناطیسی را چندین برابر می‌کند. بهتر است در موارد ضروری از اینترنت موبایل استفاده کنید و بعد از استفاده، در حالت خاموش قرار دهید و یا بهتر است در مواقع لزوم از وای‌فای موبایل به‌جای اینترنت سیم کارت استفاده کنید.

14- داخل وسیله نقلیه

تلفن همراه در حال حرکت به میزان چند برابر آلودگی الکترومغناطیس تولید می‌ماید. همچنین به‌دلیل وجود دیواره‌های فلزی در خودرو، امواج در داخل خودرو محبوس شده و به دلیل اثر فارادی باعث جذب و نفوذ بیشتر امواج به بدن می‌گردد.



برچسب ها: راه‌های کاهش تاثیر امواج تلفن همراه ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 18 بهمن 1397 06:47 ب.ظ

 

ارتباط میان هورمون ملاتونین و افزایش خطر ابتلا به دیابت

پنجشنبه 18 بهمن 1397 05:51 ب.ظنویسنده : محمد صادق زرگری ، دکترای مدیریت اجرایی

 

ارتباط میان هورمون ملاتونین و افزایش خطر ابتلا به دیابت



به گزارش گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این یافته محققان می تواند چرایی افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را  توضیح دهد.

براساس نتایج این مطالعه که در مجله Cell Metabolism منتشر شد، یک واریان ژنتیکی باعث می شود که سلول های بتا تولید کننده انسولین نسبت به ملاتونین حساس تر شود که بر توانایی آنها برای ترشح انسولین و کنترل قند خون تاثیر می گذارد.

هورمون ملاتونین که در غده صنوبری در مغز تولید می شود، ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند و در سراسر طول روز به نور و تاریکی واکنش نشان می دهد.

این هورمون در شب و در جریان خواب افزایش یافته و به اوج خود می رسد و تا حدودی به همین دلیل، به عنوان یک داروی خواب مورد استفاده قرار می گیرد.

تحقیق قبلی که توسط همین محققان سال 2009 در دانشگاه لوند Lund University صورت گرفت، نشان داد که یک واریان ژن برای گیرنده 1B ملاتونین خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می دهد.

این واریان باعث می شود که سطح گیرنده های ملاتونین در سلول های بتا افزایش یابد و با حساس تر کردن آنها نسبت به ملاتونین، آنها را از ترشح انسولین بازدارد.

هندریک مولدر استاد دانشگاه لوند در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: یک سوم تمامی افراد حامل این واریان خاص ژنتیکی هستند و نتایج مطالعه ما نشان می دهد که تاثیر ملاتونین بر آنها قویتر است.

وی افزود: ما معتقدیم که این موضوع علت افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو را توضیح می دهد.

محققان در این مطالعه 23 حامل سالم این واریان ژنتیکی و 22 فرد فاقد این واریان را بررسی کردند و به مدت سه ماه، به این افراد قبل از خواب چهار میلی گرم ملاتونین دادند.

آنها متوجه شدند که میزان ترشح انسولین در میان افراد حامل این واریان ژنتیکی کمتر است و سطح قند خون در میان تمامی شرکت کنندگان بعد از درمان با ملاتونین بیشتر می شود، اما بیشترین افزایش این سطح در افراد حامل این واریان اتفاق می افتد.

با این همه، محققان متذکر شدند که هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.


برچسب ها: ارتباط میان هورمون ملاتونین و افزایش خطر ابتلا به دیابت ، مدیریت تکنولوژی ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 18 بهمن 1397 05:53 ب.ظ

 

اشتباهاتی که سبب شکست در فروش می شود

سه شنبه 2 بهمن 1397 10:25 ب.ظنویسنده : محمد صادق زرگری ، دکترای مدیریت اجرایی

 

اشتباهاتی که سبب شکست در فروش می شود :

هر فروشنده باتجربه ای می تواند چندین ماجرای تلخ را که باعث از دست رفتن مشتری شده است، برای شما تعریف نماید. برخی از فروشندگان بدون توجه به حضور رقبای متعدد در اطرافشان، اشتباهاتی را مرتکب می شوند که باعث بی نتیجه ماندن فرآیند فروش می گردد. فروشندگان موفقِ امروز، درس های ارزشمندی را از چنین موقعیت هایی آموخته و به کار بسته اند. آنها می دانند که از دست دادن مشتری سهل تر از آن است که تصور می شود. آنچه مسلم است، اگر ما از اشتباهات دیگران درس بیاموزیم و در دام قاتلین فروش گرفتار نشویم، داستانهای غم انگیزی نیز برای تعریف کردن نخواهیم داشت!

1- عدم برخورداری از چهره‌ای حرفه‌ای: اگر می خواهید مردم به شما توجه کرده و به نظرات شما درباره محصول یا خدمات تان، گوش فرا دهند، باید در رفتار و برخورد خود همچون کارشناسی حرفه ای ظاهر شوید. ظاهری خوب و آراسته داشته باشید و با اطمینان به پیش بروید. مشتریان به شور و شوق و اطمینان شما بیشتر از اطلاعات فنی و تخصصی تان، توجه نشان می دهند.

2- حرف زدن بیش از حد: به یاد داشته باشید زمانی که صحبت می کنید، تنها مشغول حرف زدن هستید و زمانی که با طرح پرسشی، مشتری را به صحبت درباره نیازهایش ترغیب می نمایید، مشغول فروختن. تنها از طریق گوش دادن موثر می توانید به خواسته های مشتری پی برده و به ایشان در تصمیم گیری درست در خرید کالا و یا استفاده از خدمات یاری رسانید.

3-استفاده از کلمات نامناسب: کلمات شکل دهنده باورها و تصویرها در ذهن ما هستند. برخی واژه های رایج در حرفه فروشندگی، مشتری را در امر خرید مردد می سازند. برای مثال، همه ما می دانیم که «قرارداد» سندی است قانونی و الزام آور که فسخ آن و خارج شدن از الزامات آن مستلزم فرآیندی پیچیده است. پس چنانچه شما از «فرم های ساده سفارش» و یا «موافقتنامه های اولیه» با عنوان «قرارداد» یاد کنید، در حالِ ساختن یک تصویر تهدید کننده در ذهن مشتری خود هستید که باعث می شود وی مردد شده و تصمیم خود را به تعویق اندازد. درباره کلماتی که بکار می برید فکر کنید، کلمات و تصویرهای منفی را با واژه های مثبت تر و دلپسندتر جایگزین نمایید.

4- عدم توجه به ایجاد رابطه‌ای دوستانه: رابطه دوستانه، اعتماد را به دنبال خواهد داشت. افراد از فروشنده ای که مورد اعتماد و پسندشان نباشد، خرید نخواهند کرد. هیچگاه به طور مستقیم و بدون حاشیه به معرفی کالا یا خدمات تان نپردازید، سعی کنید به شناخت مشتری و ایجاد رابطه ای دوستانه با وی، کمی توجه نمایید.

5-  عدم تشخیص شایستگی مشتری: همیشه برخی از افرادی که به شما مراجعه می نمایند و به کالا و خدمات تان توجه نشان می دهند، گزینه های مناسبی برای خرید از شما نمی باشند. اگر آنها نیازی به کالا و خدمات شما نداشته و یا از قدرت مالی کافی برخوردار نباشند، معامله و فروشی اتفاق نخواهد افتاد. مسئله پیش روی شما این است که قادر باشید در حداقل زمان ممکن، در جریان ارتباط با ایشان به این موضوع پی ببرید. شما می توانید تنها با پرسیدن چند سوال به این مهم دست یابید، به نحوی که پاسخ های ایشان شما را درباره اینکه آیا آنها واجد شرایط خرید کالا و یا برخورداری از خدمات شما هستند یا نه، متقاعد سازد.

6-  ندانستن زمان اتمام معرفی و خاتمه فروش: بسیاری از فروشندگان بر این باورند که در هنگام معرفی کالا و خدمات، می بایست هر آنچه را که در چنته دارند، به مشتریان بالقوه ارایه دهند. برخی از این فروشندگان حتی بعد از اینکه مشتری موافقت خود را درباره خرید از ایشان اعلام می نماید، باز هم به صحبت خود ادامه می دهند. چنین عملی می تواند به آسانی داستانی غم انگیز از فروش در زندگی حرفه ای شما باقی گذارد!

7-  خودپسندی: فروشندگی، حرفه ای خدماتی است. در راه خدمت به دیگران، در بسیاری از موارد باید از خواسته ها و نیازهای خود به نفع خواسته ها و نیاز های مشتری، چشم پوشید. زمانی که در کنار مشتری هستید مراقب باشید منافع مادی خود را در سخنان و رفتارتان آشکار نسازید و به عبارتی اجازه ندهید علامت های دلار ($) در چشمانتان بدرخشد! چنانچه مشتری احساس نماید که شما تنها برای دستیابی به سود خود، به ترغیب ایشان به خرید می پردازید و مزیتهای مورد علاقه وی برای شما اهمیتی ندارد، به سرعت شما را ترک کرده و برای خرید به رقبای شما مراجعه خواهد کرد.

8- عدم آگاهی از چگونگی خاتمه فروش: بدون خاتمه فروش، هیچ فروشی اتفاق نخواهد افتاد. وقتی شما به فروش خاتمه ندهید، مشتری خود را به نزد رقیب فرستاده اید؛ شما کالا و خدمات تان را به مشتری معرفی نموده و وی را متقاعد کرده اید که به کالای شما نیاز دارد، اما از وی نخواسته اید که از شما خرید نماید، پس زمانی که مشتری به رقیب شما مراجعه می نماید، کافی است که رقیب شما از وی بخواهد که کالای او را بخرد در بسیاری از موارد، تمام آنچه که نیاز است برای خاتمه فروش، انجام دهید، پرسیدن یک سوال صریح است:
▪ 
آیا رنگ قرمز این مدل را امروز همراه خود خواهید برد و یا فردا آن را برای شما ارسال نمایم؟
▪ 
پرداخت نقدی برای شما آسان تر است یا پرداخت از طریق چک و یا کارت اعتباری؟

9- توجه نکردن به جزئیات:  چنانچه جزئیات را سرسری گرفته و در معرفی کالا و خدمات خود راه میانبر را انتخاب نمایید، با این بهانه که این کار برایتان تکراری و خسته کننده است، موفقیت در فروش را از دست خواهید داد. فراموش نکنید: معرفی کالا و خدمات علیرغم تکراری بودن برای شما، برای هر کدام از مشتریان تازگی دارد. پس آن را با شور و شوق و بدون راه میانبر ارایه نماید، مگر در مواردی که مشتری، خود اشاره نماید که جزئیات خاصی که به طور معمول ارایه می شود، مورد علاقه وی نیست. باید به اسناد مکتوب و کامپیوتری که حاوی اطلاعات و جزئیات لازم هستند کاملا آشنا و مسلط باشید. گم کردن اطلاعات، مشتری را در زمینه خرید از شما دچار شک و تردید می نماید.

10-  عملکرد ضعیف:  این مورد به میزان توجه شما به جزئیات بستگی دارد. اگر شما یا شرکت شما به منظور تشخیص عملکرد متناسب با انتظارات مشتری، از رویه یا سیاست خاصی برخوردار نباشید، نمی توان موفقیت های چشمگیری را برای آینده کسب و کارتان مجسم نمود. بخشی از زمان و تلاش خود را صرف پیرایش و استاندارد نمودن عملکردتان نمایید، باید تمامی افرادی که با شما کار می نمایند، بر رعایت این استانداردها ترغیب و تشویق شوند. فروشندگان نباید فراتر از استاندارهای شرکت، به مشتریان وعده دهند. رعایت استانداردها بر عهده همه افراد دست اندر کار در کسب وکار شما می باشد.



برچسب ها: اشتباهاتی که سبب شکست در فروش می شود ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 2 بهمن 1397 10:26 ب.ظ

 

فروشندگان موفق در ملاقات با مشتری چه می کنند ؟

سه شنبه 2 بهمن 1397 08:03 ب.ظنویسنده : محمد صادق زرگری ، دکترای مدیریت اجرایی

 

فروشندگان موفق در ملاقات با مشتری چه می کنند ؟

یکی از شغل هایی که امروزه بسیار مورد توجه شرکت هاست و افراد متعددی هم در آن کار می کنند، فروش حضوری است، فروشنده هایی که برای فروش محصولات (غذایی، بهداشتی و ...) به فروشگاه ها و مغازه ها مراجعه می کنند و با معرفی محصول، سفارش دریافت می کنند و هرچه میزان این سفارش بیشتر باشد پورسانت و دریافتی بیشتری خواهند داشت .

بازاریابی حضوری، حرفه ای است که می تواند شروع خوبی برای گام نهادن به دنیای بازاریابی تلقی شود. در حرفۀ بازاریابی حضوری بیشتر از افرادی استفاده می شود که انرژی، قدرت انتقالی، قدرت ایجاد اعتماد، بیان مناسب و از سخت کوشی بالا برخوردار باشند.

براساس آنچه که گفته شد، بازاریابی حضوری دو هدف کلی را تعقیب می کند:۱٫ معرفی ۲٫ جلب سفارش

یک کارشناس فروش  در واقع یک کاتالوگ انسانی است. او یک معرف هوشمند و صاحب توانایی است. او کسی است که می داند چه چیزی را به چه کسانی بگوید تا بتواند در امر فروش محصول  سازمان خود، نقش خود را ایفاء کند.

کارشناسان فروش خلاق از قدرت فعالیت فکری و جسمی بیشتری برخوردارند، سؤالهای بیشتری را می پرسند، کنجکاوترند، مطلع ترند و همیشه راههایی را می یابند تا قدرت کاری خود را فراتر از چارچوبهای تعیین شده، به انجام برسانند و نتایج بیشتر و بهتری از سطح معمولی عاید خود کنند. این نوع بازاریابی حضوری، بازاریابی حضوری خلاق و ساختار شکن هستند . در این فایل آموزشی راهکارهایی آموزش داده می شود که هنگام مراجعه حضوری به مشتری بتوانید متناسب با نیاز او محصول یا خدمت را معرفی کرده و در نهایت فروش را انجام دهید .


برای سفارش ارسال عدد 4040 به شماره  09216760437 :



برچسب ها: فروشندگان موفق در ملاقات با مشتری چه می کنند ؟ ، محمد صادق زرگری ، مدیریت تکنولوژی ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 2 بهمن 1397 10:21 ب.ظ

 

تفاوت‌ های بازاریاب و فروشنده

سه شنبه 2 بهمن 1397 11:28 ق.ظنویسنده : محمد صادق زرگری ، دکترای مدیریت اجرایی

 
تفاوت بازاریابی و فروش

اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط داشته باشید، احتمالاً فرق چندانی بین بخش بازاریابی و فروش قائل نیستید، چون نیروی کافی برای تمرکز جداگانه بر روی این دو بخش ندارید. به علاوه، فکر نمی‌کنید که این دو تفاوت چندانی با هم داشته باشند. اگر این حرف درست است، باید به شما خبری بدهم: بازاریابی و فروش با یکدیگر فرق بسیاری می‌کنند و در نتیجه، نیاز به تخصص‌های متفاوتی دارند. اگر قرار باشد بخش مارکتینگ فقط با هدف افزایش فروش فعلی اداره شود، کارکرد آن به پشتیبانی از فروش با یک تمرکز درون شرکتی محدود خواهد شد. اما اگر مارکتینگ جایگاه خود را در تیم مدیریت پیدا کند، می‌تواند تبدیل به یک المان رشد خوب با تمرکز برون شرکتی شود که فروش شما را هم افزایش می‌دهد.

پس بهتر است به جای اینکه بازاریابی و فروش را ادغام کنید، دو بخش جداگانه برای آنها در نظر بگیرید و کاری کنید که این دو بخش به خوبی یکدیگر را پشتیبانی کنند. به این ترتیب تضمین رشد تجارت شما بیشتر خواهد بود. البته این فقط حرف ما نیست. نتایج یک تحقیق علمی هم این موضوع را تائید می‌کند و به ما نشان می‌دهد شرکت‌هایی که دو بخش فروش و بازاریابی آنها جدا هستند، رشد بیشتری را نسبت به رقبا دارند. (در بخش‌های بعدی این مطلب، بیشتر در مورد این تحقیق صحبت می‌کنیم.)

با این حساب، احتمالاً بخواهید بدانید که تفاوت دو بخش فروش و بازاریابی دقیقاً چیست و هر کدام چه نقشی را در یک کسب و کار ایفا می‌کنند؟ در این مقاله بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.


جدول تفاوت‌ های بازاریاب و فروشنده

خب، حالا بیایید یکبار دیگر به وسیله جدول و با جزئیات به بررسی فرق بین بازاریابی و فروش بپردازیم.

موضوع فروشنده بازاریاب
محصول من محصولی دارم که قصد فروش آن را دارم. پس کارم متقاعد کردن مشتری به خرید است. من طیفی از محصولات دارم و هدفم این است که مطمئن شوم با نیاز مشتریان همخوانی دارند.
قیمت قیمت معمولاً بزرگترین مانع برای فروش است. همیشه مشتریان به من می‌گویند که قیمت‌های ما از رقبا بالاتر است. من باید ارزش کالا را بشناسم، بفهمم که مشتری چه می‌خواهد و چقدر حاضر است بابت آن هزینه کند. من می‌خواهم مطمئن شوم که ما پولی را از دست نمی‌دهیم.
پیشنهادات از نظر من، پیشنهاداتی که مربوط به محصول هستند و تخفیف ارائه می‌دهند، بیشترین تاثیر را دارند. پیشنهادات باید واکنشی مثبت از مخاطبان هدف بگیرند، که یعنی هر کسی که می‌تواند تصمیم خرید محصولات ما را بگیرد.
مخاطبان در اکثر مواقع، من ترجیح میدهم با خریدار صحبت کنم – یعنی کسی که سفارش را می‌دهد. کار من بیشتر تعامل یک به یک است. مخاطبان من می‌توانند گسترده باشند و علاوه بر خریداران شامل افراد تصمیم‌گیرنده و تاثیرگذار هم می‌شوند. این می‌تواند کاربر نهایی باشد یا مدیران شرکت‌ها.
افق دید من بر اساس فروش هفته و ماه قضاوت می‌شود. من باید محصول را در سریع‌ترین حالت ممکن بفروشم. نگاه من طولانی‌مدت است و همیشه به این فکر می‌کنم که کسب و کار ما ظرف یک یا دو سال کجا خواهد بود.
شهرت برند من نماینده شرکت هستم. وقتی آدم‌ها به برند ما فکر می‌کنند، به یاد من خواهند افتاد. برای من، تبدیل شدن به یک برند یعنی فرصتی استثنایی برای شرکت ما. اگر بتوانیم شهرت خوبی پیدا کنیم، فاصله زیادی از رقبا می‌گیریم.
استراتژی استراتژی من این است که محصول را از درِ شرکت بیرون بفرستم. بله، کار اصلی من فروش محصولات است. استراتژی من این است که کاربران را به سمت شرکت جذب کنم. من می‌خواهم علاقه آنها به شرکت ما و محصولاتمان را زیاد کنم.
فعالیت‌ها قانع کردن مشتری به خرید برای رفع نیازهایش تحلیل بازار، تبلیغ، فروش، روابط عمومی، خدمات و رضایت مشتری

نیازمند دریافت مشاوره در زمینۀ بازاریابی دیجیتال هستید؟

تجارب گذشته به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم به شما در زمینه برندینگ و بازاریابی دیجیتال کمک کنیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

09216760437

برچسب ها: جدول تفاوت‌ های بازاریاب و فروشنده ، مدیریت تکنولوژی ، تفاوت‌ های بازاریاب و فروشنده ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 2 بهمن 1397 10:22 ب.ظ

 

 

اسلاید شو

    DESIGN 2019 BY MASHHAD7.IR     TEL: 05136053776